• O nas
  • Oferty pracy
  • Zostań partnerem

Umowy w sprawie Platformy i Umowy w sprawie Biletów

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejsze warunki mają zastosowanie do korzystania ze strony internetowej www.ticketswap.com (i wszystkich jej odpowiednich subdomen w innych krajach). Zgodnie z informacją poniżej niniejsze warunki składają się z dwóch oddzielnych umów. Przede wszystkim zawierasz bezpośrednią umowę użytkownika z platformą TicketSwap. Wszystko, co ma związek z Twoim kontem, Twoimi danymi i techniką, uregulowano właśnie w tej umowie. Nosi ona nazwę „Umowy w sprawie Platformy”. Następnie przy kupnie lub sprzedaży biletu zawsze zawierasz bezpośrednią, jednorazową umowę z jedną z jednostek zależnych TicketSwap (w zależności od lokalizacji wydarzenia, dalej zwaną: „Lokalną Jednostką TicketSwap”):

  • TicketSwap Nederland B.V., wpisana do rejestru prowadzonego przez Izbę Gospodarczą w Niderlandach pod numerem 66696267 (miejsce wydarzenia: Niderlandy),

  • TicketSwap International B.V., wpisana do rejestru prowadzonego przez Izbę Gospodarczą w Niderlandach pod numerem 66696348 (miejsce wydarzenia: wszystkie kraje poza tutaj wymienionymi),

  • TicketSwap Brasil Serviços de Ingressos Ltda., wpisana do rejestru prowadzonego przez Izbę Gospodarczą w Brazylii pod numerem 35.523.781 (miejsce wydarzenia: Brazylia).

Umowa nosi nazwę „Umowy w sprawie Biletów”.

Jedynie w przypadku korzystania z usługi Platformy na stronie internetowej www.ticketswap.com (i wszystkich jej odpowiednich subdomenach w innych krajach) w celu (od-)sprzedaży i kupna od Organizatorów Biletów Dystrybuowanych i Regenerowanych na określone wydarzenia zastosowanie mają również Warunki Użytkowania Platformy określone tutaj. Niniejsze Warunki Użytkowania Platformy mają zastosowanie wyłącznie do niektórych wydarzeń różnych Organizatorów. W rezultacie zastępują one warunki TicketSwap w zakresie, w jakim różnią się one od siebie lub nakładają się na siebie. W przypadku jakiejkolwiek sprzeczności lub niespójności między niniejszymi warunkami TicketSwap a Warunkami Użytkowania Platformy, postanowienia Warunków Użytkowania Platformy będą miały pierwszeństwo w zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo.

Do Umowy w sprawie Platformy i Umowy w sprawie Biletów będą mieć zastosowanie wyłącznie przepisy prawa niderlandzkiego. Niezależnie od niniejszej klauzuli wyboru prawa, jeśli jesteś obywatelem UE, przysługuje Ci ochrona oferowana przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa kraju Twojego zamieszkania.

Wszelkie ewentualne spory będą podlegać wyłącznej jurysdykcji właściwego sądu w Amsterdamie.

Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienia bezpiecznej i niezawodnej Platformy. Nasza Polityka Zaufania i Bezpieczeństwa zawiera dokładne wyjaśnienie, w jaki sposób to robimy. Wszelkie działania naruszające naszą Politykę Zaufania i Bezpieczeństwa mogą skutkować podjęciem odpowiednich działań, w tym zawieszeniem lub zablokowaniem konta. Polityka Zaufania i Bezpieczeństwa opisuje między innymi, jakie treści i/lub działania są, a jakie nie są dozwolone na Platformie, w jaki sposób monitorujemy Platformę pod tym względem, jakie powiązane środki podejmujemy oraz jak działają nasze procedury powiadamiania i obsługi reklamacji. Politykę Zaufania i Bezpieczeństwa można znaleźć tutaj.


UMOWA W SPRAWIE PLATFORMY

Zakres obowiązywania: Przystępując do użytkowania Platformy, zawierasz umowę z TicketSwap B.V. („TicketSwap”), z siedzibą pod adresem Rokin 75, 1012 KL Amsterdam, Niderlandy, wpisaną do rejestru prowadzonego przez Izbę Gospodarczą pod numerem 59084952 („Umowa w sprawie Platformy”). Wszelkie artykuły poprzedzone tytułem „Umowa w sprawie Biletów” nie mają zastosowania do TicketSwap. TicketSwap zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do niniejszej Umowy w sprawie Platformy. Masz prawo do wypowiedzenia umowy wyłącznie w przypadku istotnej zmiany warunków niniejszej Umowy w sprawie Platformy. Dalsze korzystanie z Platformy oznacza automatyczną zgodę na wszelkie zmiany w Umowie w sprawie Platformy.

Dostęp do Platformy: Za pośrednictwem internetowej platformy cyfrowej („Platforma”) TicketSwap oferuje usługę, która pozwala na zakup i sprzedaż biletów elektronicznych na imprezy (takie jak koncerty, przyjęcia, festiwale, wycieczki) („Dostęp do Platformy”).

Rejestracja: Aby korzystać z Dostępu do Platformy, musisz najpierw zalogować się przy użyciu adresu e-mail, konta Google, konta Facebook lub loginu Apple. Możesz kupować i sprzedawać bilety wyłącznie po podaniu wszystkich wymaganych przez nas danych osobowych.

Prywatność: TicketSwap przetwarza Twoje dane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi prywatności. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności na naszej stronie internetowej.

Użytek prywatny: Dostęp do Platformy TicketSwap jest przeznaczony do użytku osobistego. Odradza się korzystanie z Platformy wszelkim komercyjnym operatorom i innym podmiotom gospodarczym.

Kolejność wyświetlania wydarzeń i biletów: kolejność wyświetlania wydarzeń i biletów na sprzedaż na platformie TicketSwap zależy od szeregu parametrów:

Wydarzenia

  • Wyszukiwane hasło. Możesz wyszukiwać według konkretnych wydarzeń, artystów, miast lub miejsc wydarzeń.

  • Podczas wyszukiwania wydarzeń jako użytkownik platformy możesz określić różne zmienne, aby zdecydować, które wydarzenia będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

  • Adres IP użytkownika. TicketSwap wykorzystuje adres IP użytkownika podczas ustalania rankingu wyników wyszukiwania.

  • Dostępność biletów. Jeśli wydarzenie jest wyprzedane, nie wyświetlamy go w naszym strumieniu „Eksploruj”.

  • Promocje wydarzeń lub artystów. W przypadku promocji wydarzenia we współpracy z organizatorem. Jeżeli TicketSwap otrzymuje za to wynagrodzenie, dodajemy etykietę „współpraca”, aby było to jasne dla użytkownika platformy.

  • Cena biletu. Wydarzenia, na które bilety są poniżej określonej ceny.

Użytkownik może wybrać lokalizację w różnych miejscach w Aplikacji lub na Stronie Internetowej, aby wyświetlać wydarzenia dla takiej lokalizacji. Preferencja lokalizacji nie jest bezpośrednio powiązana z Twoim kontem.

Jeśli nie wybierzesz lokalizacji, ale TicketSwap ma uprawnienia do korzystania z Twojego GPS, zobaczysz wydarzenia odbywające się w pobliżu tej lokalizacji. Jeśli TicketSwap nie ma wyraźnych uprawnień GPS, lokalizacja użytkownika jest szacowana na podstawie adresu IP. Wydarzenia oparte na Twojej lokalizacji są w tym przypadku szeregowane według daty i popularności.

Jeśli obserwujesz artystę, jego wydarzenia będą wyświetlane w górnej części wyników wyszukiwania. Możesz dostosować artystów, których obserwujesz w swoim profilu.

Bilety

Dla Biletów obowiązują następujące parametry:

  • Cena. Wyniki wyszukiwania Biletów na sprzedaż w ramach określonych wydarzeń są uszeregowane od najniższej do najwyższej ceny.

  • Firmowy sklep z biletami. W przypadku, gdy na wydarzenie dostępny jest firmowy sklep z biletami umożliwiający sprzedaż biletów podstawowych, taka aukcja jest umieszczana na górze wyników wyszukiwania.

  • Platforma. Jeśli sprzedaż biletów podstawowych przez sklep z biletami podstawowymi jest realizowana za pośrednictwem naszej Platformy, oferta jest wówczas oznaczona jako taka, aby odróżnić ją od zwykłych ofert biletów publikowanych na Platformie.

Odpowiedzialność: TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, które możesz ponieść w wyniku korzystania z Dostępu do Platformy lub Platformy, takie jak straty poniesione przez Ciebie jako kupującego lub sprzedającego bilet w wyniku zmiany wydarzenia (zob. również „Zmiany Wydarzenia”), chyba że takie szkody zostały spowodowane z winy umyślnej, przez rażące zaniedbanie lub celową lekkomyślność. Chociaż TicketSwap podejmuje szereg działań w celu zapewnienia bezpiecznej i prawidłowo działającej Platformy, nie może zagwarantować dokładności usługi Dostępu do Platformy ani treści Platformy. TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za skutki (jakichkolwiek) takich niedokładności (takich jak błędny opis wydarzenia) w odniesieniu do Dostępu do Platformy lub Platformy.

Obsługa płatności: Usługi przetwarzania płatności w związku z transakcjami sprzedaży biletów zawieranymi na TicketSwap są świadczone przez Stripe i podlegają postanowieniom Umowy Rachunku Połączonego Stripe, która obejmuje Regulamin Świadczenia Usług Stripe (łącznie „Umowa o Świadczenie Usług Stripe”). Wyrażając zgodę na niniejszą Umowę w sprawie Platformy lub kontynuując działalność jako Sprzedający na TicketSwap, wyrażasz zgodę na związanie się Umową o Świadczenie Usług Stripe, z wszelkimi zmianami każdocześnie wprowadzanymi przez Stripe.

Ujawnianie informacji: TicketSwap będzie mieć zawsze prawo do ujawnienia informacji w celu (i) obrony w sądzie, (ii) wykonania nakazu sądowego, (iii) przestrzegania wszystkich przepisów ustawowych bądź wykonawczych lub stosowny wniosków ze strony włądz rządowych, (iv) ochrony bezpieczeństwa narodowego, obrony, bezpieczeństwa publicznego/zdrowia publicznego oraz (v) zabezpieczenia i utrzymania swoich praw.

Usługi YouTube: Na niektórych naszych stronach prezentujemy treści wideo udostępniane przez YouTube za pośrednictwem Usług API YouTube. Korzystając z TicketSwap, wyrażasz zgodę na przestrzeganie Warunków Świadczenia Usług YouTube.

Promocje: Lokalna Jednostka TicketSwap może czasami organizować konkursy, promocje lub loterie („Promocje”). Promocje podlegają warunkom kampanii dostępnym na stronie internetowej kampanii („Regulamin Promocji”). Promocje mogą nie być dostępne we wszystkich krajach, w których Platforma jest udostępniana. Promocje mogę podlegać pewnym warunkom kwalifikacyjnym ustalonym przez Lokalną Jednostkę TicketSwap. Lokalna Jednostka TicketSwap zastrzega sobie prawo do przerwania Promocji w każdej chwili. W razie sprzeczności między niniejszymi Warunkami a warunkami kampanii zawartymi w Regulaminie Promocji, warunki kampanii mają pierwszeństwo wyłącznie w kontekście danej Promocji.


UMOWA W SPRAWIE BILETÓW

Umowa w sprawie Biletów: Jeśli oferujesz bilet elektroniczny na sprzedaż („Sprzedający”) lub kupujesz bilet elektroniczny od innej osoby na platformie („Kupujący”), wówczas zostaje zawarta umowa między Tobą a Lokalną Jednostką TicketSwap. Konkretny podmiot prawny, z którym zawierasz niniejszą Umowę w sprawie Biletów, zależy od miejsca wydarzenia, na które opiewa bilet elektroniczny. Lokalna Jednostka TicketSwap zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do niniejszej Umowy w sprawie Biletów. Masz prawo do wypowiedzenia umowy wyłącznie w przypadku istotnej zmiany warunków niniejszej Umowy w sprawie Biletów. Jeśli oferujesz lub kupujesz (nowy) bilet elektroniczny do sprzedaży, a Umowa w sprawie Biletów uległa zmianie, wówczas musisz najpierw wyrazić zgodę na najnowszą wersję niniejszej Umowy w sprawie Biletów.

Umowa sprzedaży: Pomiędzy Sprzedającym a Kupującym zostaje zawarta Umowa Sprzedaży biletu. Jeżeli kupujesz bilety bezpośrednio w sklepie z biletami podstawowymi (zwanym dalej również „Sprzedającym”) za pośrednictwem Platformy, zakupy te podlegają również obowiązującym warunkom danego sklepu z biletami.

Unijne prawo ochrony konsumentów: Unijne przepisy dotyczące ochrony konsumentów mają zastosowanie wyłącznie w stosunkach między przedsiębiorstwami a konsumentami, a nie w stosunkach między konsumentami („peer-to-peer”). Ponieważ TicketSwap jest przede wszystkim platformą peer-to-peer przeznaczoną do użytku osobistego, przepisy unijnego prawa ochrony konsumentów nie mają zastosowania.

W przypadku niektórych wydarzeń TicketSwap oferuje użytkownikom opcję kupna biletów bezpośrednio w sklepie z biletami podstawowymi za pośrednictwem Platformy. W takim przypadku mają natomiast zastosowanie przepisy unijnego prawa ochrony konsumentów. Warto jednak wówczas zauważyć, że prawo i termin odstąpienia od umowy po zakupie biletu nie mają zastosowania, ponieważ bilety sprzedawane za pośrednictwem sklepu z biletami podstawowymi za pośrednictwem Platformy są objęte wyjątkiem przewidzianym w art. 6:230p(e) holenderskiego kodeksu prawa cywilnego.

W związku z tym, zarówno w przypadku zakupów peer-to-peer, jak i zakupów w sklepie z biletami podstawowymi za pośrednictwem naszej platformy, użytkownicy nie mogą zmienić zdania i skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy.

Sprzedaż biletów elektronicznych

Przesyłanie biletów elektronicznych: Jako Sprzedający możesz oferować bilet elektroniczny do sprzedaży na Platformie, przesyłając plik biletu elektronicznego. Plik musi być oryginalną wersją cyfrową dostarczoną przez sklep z biletami podstawowymi. Sprzedający musi mieć prawo do sprzedaży biletu elektronicznego. Skanowane bilety elektroniczne, zdjęcia biletów elektronicznych lub wszelkie zmienione pliki nie są dozwolone.

Sprzedający może w każdej chwili, o ile jego aukcja nie zostanie zaakceptowana, wycofać ofertę sprzedaży przesłanego biletu elektronicznego. Dla uniknięcia wątpliwości: gdy tylko Kupujący zarezerwuje bilet do kupna, Sprzedający ma wówczas obowiązek sprzedaży takiego biletu elektronicznego Kupującemu. Po kupnie biletu przez Kupującego zostaje zawarta ostateczna umowa z danym Kupującym.

Sprzedający musi być zawsze świadomy wszelkich ograniczeń zbywalności biletów elektronicznych (np. niezbywalności ze względu na personalizację biletu elektronicznego) i musi określić obowiązujące ograniczenia w reklamie własnej oferty. W przypadku kupna biletu przez Kupującego z ograniczeniami nieujawnionymi przez Sprzedającego ten ostatni ma obowiązek zwrotu kosztów na rzecz Kupującego.

Opis biletu elektronicznego: Sprzedający podaje szczegółowe dane biletu elektronicznego w sposób maksymalnie kompletny i zgodny z prawdą. Informacje takie obejmują we wszystkich przypadkach nazwę wydarzenia, cenę i osobisty rachunek bankowy Sprzedającego. Ponadto Sprzedający dołącza informacje o wszelkich odmiennych w stosunku do zwykłych biletów prawach wstępu (np. wcześniejsze wejście, późniejsze wejście, bilety dla dzieci, przepustka CJP itp.). Kraj, w którym otwarto rachunek bankowy, musi być jednym z krajów wymienionych tutaj. Sprzedający musi ustawić jedną z obsługiwanych walut dla aukcji. Jeśli bilet elektroniczny opiewa na określoną sekcję lub miejsce, Sprzedający musi wyraźnie wskazać numer miejsca w polu „opis” lub w opcji „miejsce” (w miarę dostępności). Lokalna Jednostka TicketSwap zastrzega sobie prawo do dostosowania informacji o oferowanym bilecie elektronicznym do zakresu informacji określonych na przesłanym bilecie elektronicznym.

Koszt i cena: Sprzedający ustala cenę sprzedaży każdego biletu elektronicznego, który oferuje na Platformie („Cena Sprzedaży”) pod warunkiem, że ceny mogą być maksymalnie 20% wyższe niż „Cena Podstawowa”, którą jest nominalna wartość biletu elektronicznego (z uwzględnieniem opłat serwisowych dostawcy biletów) lub ostatnia cena biletu elektronicznego ustalona przez organizatora wydarzenia (z uwzględnieniem opłat serwisowych dostawcy biletów). Ustalenie Ceny podstawowej, od której liczona jest maksymalna cena wynosząca 120%, zależy wyłącznie od uznania TicketSwap, z wzięciem pod uwagę wymaganego poziomu przejrzystości dla Kupującego i Sprzedającego. Jeśli włączona jest opcja FairShare (zob. poniżej) maksymalna cena zostaje obliczona na podstawie ostatniej ceny biletu ustalonej przez organizatora wydarzenia. Sprzedający ma obowiązek przestrzegać wszystkich właściwych przepisów lokalnych (informacje na temat odsprzedaży w Belgii, Francji, Polsce, Danii i Włoszech znajdziesz tutaj). W niektórych krajach obowiązują ograniczenia (ceny maksymalnej) w przypadku oferowania lub odsprzedaży biletów elektronicznych online. W takich krajach cena sprzedaży nie może być wyższa niż 100% oryginalnej ceny biletu. Oznacza to, że niedozwolona jest również sprzedaż biletu za ostatnią cenę biletu elektronicznego opublikowaną przez organizatora wydarzenia, jeśli jest ona wyższa niż pierwotna cena biletu. Więcej informacji oraz pełen przegląd krajów, w których obowiązują ograniczenia, można znaleźć, klikając tutaj.

Za każdy bilet elektroniczny, na który zawarta zostanie umowa sprzedaży, Sprzedający ma obowiązek zapłaty kwoty równej 5% Ceny Sprzedaży (w tym VAT) („Opłaty Serwisowe”) na rzecz Lokalnej Jednostki TicketSwap. Zawierając niniejszą Umowę w sprawie Biletów, Sprzedający upoważnia Stripe do potrącania tej kwoty z otrzymanej Ceny Sprzedaży i przekazywania jej na rzecz Lokalnej Jednostki TicketSwap. W związku z tym Sprzedający otrzyma 95% Ceny Sprzedaży. W niektórych krajach, w których obowiązują ograniczenia cenowe dotyczące oferowania lub odsprzedaży biletów elektronicznych, dozwolone jest dodanie opłaty za nasze usługi. Lokalna Jednostka TicketSwap poinformuje o tym Sprzedającego.

W przypadku, gdy bilet elektroniczny zostanie sprzedany za więcej niż 120% wartości nominalnej (z opłatami serwisowymi dostawcy biletów), Lokalna Jednostka TicketSwap zastrzega sobie prawo do cofnięcia transakcji sprzedaży lub rozliczenia kwoty powyżej 120% wartości nominalnej (z Opłatami Serwisowymi) i przekazania tak cofniętej lub rozliczonej kwoty Kupującemu za pośrednictwem Stripe. Lokalna Jednostka TicketSwap decyduje, kiedy to nastąpi, a Kupujący nie może sam skorzystać z tego prawa. Jeżeli dokonano już wypłaty na rzecz Sprzedającego, Sprzedający ma obowiązek zwrotu na rzecz Lokalnej Jednostki TicketSwap kwoty powyżej 120% wartości nominalnej (w tym opłat serwisowych dostawcy biletów) zgodnie z Warunkami Zwrotu (zob. poniżej).

FairShare: Organizator wydarzenia może włączyć opcję FairShare w kontekście sprzedaży biletów elektronicznych na swoje wydarzenie za pośrednictwem Platformy. Po włączeniu opcji FairShare nadwyżka ponad łączną wartość nominalną (z Opłatami Serwisowymi dostawcy biletów i podatkiem VAT) podlega podziałowi między Sprzedającego a organizatora. TicketSwap pobiera tę kwotę od Sprzedającego w imieniu organizatora. Opcja FairShare nie wpływa na maksymalną cenę na Platformie. Tutaj możesz znaleźć więcej informacji na temat opcji FairShare.

VAT: Podatek VAT od biletów elektronicznych sprzedawanych za pośrednictwem Platformy przez Sprzedającego musi zostać zapłacony za oryginalny bilet elektroniczny, zanim Sprzedający zaoferuje bilet do sprzedaży. Lokalna Jednostka TicketSwap naliczy Kupującemu Podatek VAT od Opłat Serwisowych i opłat transakcyjnych oraz naliczy Sprzedającemu Podatek VAT od Opłat Serwisowych.

Sprzedane bilety elektroniczne: Po zakończeniu sprzedaży Sprzedający otrzymuje potwierdzenie w wiadomości e-mail lub powiadomienie push, po czym sprzedany bilet elektroniczny zostaje automatycznie usunięty z Platformy. Sprzedający musi sprawdzić, czy bilet elektroniczny pokazuje się jako sprzedany na Platformie. Sprzedający jest zobowiązany do zniszczenia wszystkich duplikatów sprzedanego biletu elektronicznego. Sprzedający nie może wystawiać swojego biletu elektronicznego na kilku platformach. Jeżeli bilet elektroniczny zostanie sprzedany jednocześnie na dwóch różnych platformach, Sprzedający ma obowiązek anulowania transakcji sprzedaży na innej platformie.

Płatność na rzecz Sprzedającego: Najszybciej jak to możliwe po sprzedaży i dostawie biletów elektronicznych Stripe przelewa uzgodnioną Cenę Sprzedaży pomniejszoną o Opłaty Serwisowe („Płatność”) na rzecz Sprzedającego. Czas, w którym Sprzedający może spodziewać się płatności na swoim rachunku bankowym, można wyświetlić tutaj. Lokalna Jednostka TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za terminowe pojawienie się płatności na rachunku bankowym i nie jest na żadnym etapie zaangażowana w przetwarzanie Płatności. Po powiadomieniu o nieważnym bilecie elektronicznym przekazanym Stripe przez Lokalną Jednostkę TicketSwap lub w przypadku (podejrzenia) oszustwa lub anulowania wydarzenia, płatność na rzecz Sprzedającego może zostać zawieszona do czasu wyjaśnienia sytuacji. Jeśli, według Lokalnej Jednostki TicketSwap, istnieje ku temu powód, TicketSwap może zlecić Stripe anulowanie Płatności.

Przestrzeganie przepisów „Znaj swojego klienta” (KYC): Podmioty angażowane przez TicketSwap do obsługi płatności na rzecz Sprzedającego sprawdzają Twoje dane w swoich własnych i publicznych bazach danych pod kątem podejrzanych zachowań. Na podstawie takiego przeglądu Sprzedający może zostać ewentualnie zobowiązany do dostarczenia dodatkowych dokumentów identyfikacyjnych. Muszą to być oryginalne kopie dokumentu tożsamości, których nie można zmienić (np. posiadające znak wodny). Dokumenty identyfikacyjne są usuwane przez te podmioty po weryfikacji.

Jeżeli Sprzedający nie dostosuje się do obowiązku weryfikacji i nie dostarczy wymaganych dodatkowych dokumentów identyfikacyjnych w terminie 12 miesięcy od daty sprzedaży biletu, wszelkie środki pozostające na koncie Sprzedającego ulegną przepadkowi celem pokrycia wszelkich kosztów administracyjnych oraz innych kosztów zapewnienia zgodności z wymogami. Środki takie przejdą na własność Lokalnej Jednostki TicketSwap i w żadnym wypadku nie będą podlegać zwrotowi. Sprzedający wyraża zgodę i potwierdza, że przepadek jest następstwem niedostosowania się do wymogu weryfikacji KYC oraz że o tego rodzaju polityce został uprzednio należycie powiadomiony.

Wysokie kwoty: Sprzedający, który kiedykolwiek samodzielnie lub w połączeniu z „Podobnymi Sprzedającymi” na kwotę ponad 800,00 EUR sprzedał bilety elektroniczne lub posiadał oferty sprzedaży na przyszłe wydarzenia (dalej: „Niepewna Wartość”), nie otrzyma płatności, dopóki nie zostanie potwierdzone, że bilety elektroniczne okazały się ważne, a Kupujący uzyskał dostęp do wydarzenia. Termin „Podobni Sprzedający” oznacza: Sprzedających, którzy przekazali takie same lub podobne dane osobowe jak Sprzedający.

Niepewna Wartość podlega rezerwacji przez Stripe na rzecz Sprzedającego. Jeśli Sprzedający ma zaległą kwotę przekraczającą 800,00 EUR, potwierdzenie, że Sprzedający wyraża na to zgodę, zawsze będzie wyświetlane, zanim nowo oferowany bilet elektroniczny zostanie opublikowany na Platformie.

Ryzyko finansowe: Jeżeli wydarzenie jest potencjalnie obciążone ryzykiem oszustw lub innych nieuczciwych działań, co prowadzi do strat finansowych, szkody na dobrym imieniu lub skutków prawnych, wówczas mówimy o ryzyku finansowym. Sprzedający, który kiedykolwiek sam, lub w połączeniu z innymi podobnymi Sprzedającymi, sprzeda lub oferuje do sprzedaży bilety elektroniczne na wydarzenie uważane za obciążone ryzykiem finansowym, które jeszcze się nie odbyło, nie otrzyma płatności za takie wydarzenie, dopóki nie zostanie potwierdzone, że bilety elektroniczne okazały się ważne, a Kupujący uzyskał dostęp do wydarzenia. Pieniądze na rachunku escrow są zabezpieczone przez Stripe na zlecenie Sprzedającego.

Anulowanie sprzedaży: Lokalna Jednostka TicketSwap może wypowiedzieć (w języku niderlandzkim: ontbinden) lub unieważnić Umowę Sprzedaży, jeśli Kupujący lub Sprzedający nie spełni warunków Umowy w sprawie Biletów.

Bilety bezpłatne: Sprzedający nie może sprzedawać biletów, które otrzymał w sposób nieodpłatny. Postanowienie obejmuje między innymi bilety wygrane w konkursie, bilety na listę gości itp.

Minimalna cena biletu: Bilety wystawiane na Platformie powinny być wystawiane za co najmniej 5 EUR (lub równowartość 5 EUR w jednej z innych wskazanych walut).

Kupno biletów elektronicznych

Opłaty, płatność i dostawa: Kupujący bilet elektroniczny może zapłacić online za pomocą oferowanych metod płatności. Opłaty Serwisowe TicketSwap od zakupu biletu elektronicznego wynoszą 7% Ceny Sprzedaży (łącznie z Podatkiem VAT). W zależności od kraju i waluty wydarzenia może obowiązywać minimalna Opłata Serwisowa. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej o minimalnej Opłacie Serwisowej. W przypadku niektórych wydarzeń może obowiązywać inna Opłata Serwisowa zgodnie z instrukcjami organizatora wydarzenia. Co więcej, Kupujący pokrywa 3% opłatę transakcyjną za usługi przetwarzania płatności oraz koszty obejmujące ryzyka transakcyjne (takie jak koszty zarządzania ryzykiem, koszty zwrotów, koszty obciążeń zwrotnych) (w tym VAT). W przypadku niektórych metod płatności (takich jak PayPal) może obowiązywać dodatkowa opłata w wysokości 2%.

Po zakupie bilet elektroniczny jest natychmiast pobierany z Platformy. Ponadto, jak najszybciej po otrzymaniu płatności przez Stripe, Lokalna Jednostka TicketSwap udostępnia bilet elektroniczny i.) w zakładce Twoje bilety na koncie TicketSwap oraz ii.) w wiadomości e-mail w postaci łącza do pliku PDF. Przy zakupie zostaje zawarta ostateczna umowa pomiędzy Sprzedającym a Kupującym. Ze względu na charakter produktu nie jest możliwe cofnięcie w dowolnym momencie transakcji kupna. Po sfinalizowaniu transakcji Kupującemu ani Sprzedającemu nie przysługuje żaden czas na odstąpienie od umowy.

SecureSwap: Niektóre bilety elektroniczne na Platformie można kupić za pośrednictwem usługi SecureSwap. Gdy bilet jest sprzedawany za pośrednictwem usługi SecureSwap, może zostać zawarta umowa między organizatorem wydarzenia a kupującym w celu włączenia opcji SecureSwap. Oryginalny bilet elektroniczny staje się bezużyteczny po sprzedaży i zastępowany jest nowym unikalnym biletem elektronicznym wystawionym na nowe dane. W ten sposób Kupujący ma pewność, że zakupiony bilet elektroniczny nigdy wcześniej nie był używany. Bilet elektroniczny SecureSwap można rozpoznać po logo SecureSwap. Przejdź tutaj, aby zobaczyć, jak działa usługa SecureSwap.

Wstęp na wydarzenie: Wstęp na wydarzenie podlega przez cały czas wszelkim regulaminom, warunkom lub zasadom organizatora i operatora miejsca wydarzenia. Kupujący i Sprzedający są indywidualnie odpowiedzialni za zapoznanie się z takimi regulaminami, warunkami i zasadami.

Zmiany wydarzenia: Kupujący jest odpowiedzialny za zapoznanie się ze wszystkimi istotnymi szczegółami dotyczącymi wydarzenia, na które Kupujący zakupił bilet elektroniczny i jest odpowiedzialny za sprawdzenie, czy wydarzenie nie zostało przełożone, odwołane lub zmienione w jakikolwiek inny sposób.

Sprzedający ma jest odpowiedzialny za zapoznania się ze wszystkimi istotnymi szczegółami dotyczącymi wydarzenia, na które oferuje bilet elektroniczny na Platformie. Gdy wydarzenie zostaje anulowane, Sprzedający powinien usunąć bilet elektroniczny z Platformy w ciągu 48 godzin od oficjalnego komunikatu ze strony organizatora wydarzenia. Jeśli bilet elektroniczny został już sprzedany Kupującemu, Sprzedający jest zobowiązany do dokonania zwrotu na rzecz Kupującego (za pośrednictwem Lokalnej Jednostki TicketSwap).

Lokalna Jednostka TicketSwap dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Kupującymi w sprawie Zmian wydarzeń, lecz nie jest to jej prawny obowiązek.

Lokalna Jednostka TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody poniesione przez Kupujących i Sprzedających w wyniku Zmian wydarzeń.

W przypadku anulowania wydarzenia organizator wydarzenia zazwyczaj oferuje „Zwrot” osobie, która nabyła bilety elektroniczne na to wydarzenie (Sprzedającemu). Intencją jest, aby taki Zwrot (z lub bez kontaktu ze Sprzedającym) został wypłacony na rzecz Kupującego. Jeśli wydarzenie zostanie przełożone na inną datę lub godzinę i/lub zmienione na inną lokalizację, Sprzedający nie ma obowiązku dokonania Zwrotu na rzecz Kupującego. Jeśli Kupujący nie chce wówczas skorzystać z takiego biletu, może zdecydować się na jego sprzedaż na Platformie. Lokalna Jednostka TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za żadne wynikowe różnice cenowe.

Może się zdarzyć, że Zwrot od organizatora różni się od kwoty, którą Kupujący zapłacił za bilet elektroniczny na Platformie. Lokalna Jednostka TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za wyżej wymienioną różnicę cenową ani wobec Kupującego ani wobec Sprzedającego. Sprzedający ponosi odpowiedzialności jedynie za zwrot wartości nominalnej ustalonej przez organizatora wydarzenia.

Przy dokonywaniu Zwrotu na rzecz Kupującego za anulowane wydarzenie rozróżnia się bilety elektroniczne SecureSwap i pozostałe bilety. TicketSwap stara się, w miarę swoich możliwości, zawsze pomagać Kupującemu w uzyskaniu Zwrotu od organizatora wydarzenia (potencjalnie za pośrednictwem Sprzedającego).

  • Jeżeli zakup został dokonany w ramach usługi SecureSwap, organizator wydarzenia kontaktuje się bezpośrednio z Kupującym (ewentualnie za pośrednictwem Platformy) w sprawie anulowania i Zwrotu. Zwrot za anulowane wydarzenie zazwyczaj obejmuje wartość nominalną zapłaconą za bilet elektroniczny przez Sprzedającego (z wyłączeniem opłat serwisowych dostawcy biletów). Kwota ta może różnić się od kwoty zapłaconej przez Kupującego za pośrednictwem Platformy - wynikowa różnica w cenie może być wyższa lub niższa od wartości nominalnej.

  • W przypadku, gdy zakup nie został dokonany za pośrednictwem usługi SecureSwap, Sprzedający ma obowiązek zażądać Zwrotu oferowanego przez organizatora za anulowane wydarzenie, a następnie przekazać go Kupującemu zgodnie z Warunkami Zwrotu (zob. poniżej). Maksymalną wartość tej kwoty stanowi kwota otrzymana przez Sprzedającego za sprzedaż biletu elektronicznego Kupującemu na Platformie. Każda kwota przekazana Kupującemu przez Sprzedającego musi zostać przekazana za pośrednictwem TicketSwap przy użyciu mechanizmów przetwarzania płatności Stripe.

W niektórych przypadkach zasady Anulowania mogą różnić się od wyżej wymienionych procesów. Rozwiązaniem zawsze preferowanym jest, żeby Zwrot był dokonywany na rzecz Kupującego. Lokalna Jednostka TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za żadne różnice cenowe.

Nieważny bilet elektroniczny: Istnieje ryzyko, że bilety elektroniczne zakupione za pośrednictwem Platformy (z wyłączeniem biletów elektronicznych SecureSwap) okażą się nieważne. Ryzyko związane z ważnością biletu elektronicznego i wszelkie koszty z tym związane leżą po stronie Sprzedającego i Kupującego. Sprzedający nie może ponownie wykorzystać biletów elektronicznych po sfinalizowaniu transakcji. Kupujący może odsprzedać bilet elektroniczny wyłącznie przy użyciu konta TicketSwap używanego do zakupu biletu elektronicznego. Niedozwolona jest odsprzedaż biletów elektronicznych na innej platformie (chyba że jest to bilet elektroniczny SecureSwap).

Jeśli bilet elektroniczny okaże się nieważny, Lokalna Jednostka TicketSwap zgromadzi Sprzedającego i Kupującego w moderowanej rozmowie na czacie w celu znalezienia w dobrej wierze zadowalającego rozwiązania. Lokalna Jednostka TicketSwap działa jako niezależny moderator między Kupującym a Sprzedającym i stara się znaleźć dowody na poparcie oświadczeń złożonych przez Kupującego i Sprzedającego. Na podstawie powyższych analiz Lokalna Jednostka TicketSwap decyduje, czy Sprzedający powinien dokonać na rzecz Kupującego zwrotu za nieważne bilety. Kupujący i Sprzedający są zobowiązani do współpracy w związku z decyzją podjętą przez Lokalną Jednostkę TicketSwap.

Jeśli Sprzedający odmówi współpracy, Lokalna Jednostka TicketSwap zastrzega sobie prawo do złożenia raportu na temat Sprzedającego, udostępnienia danych osobowych Sprzedającego Kupującemu, jeśli zostanie o to poproszona, a także zablokowania jego konta lub trwałego odmówienia dostępu do jego konta (więcej informacji można znaleźć w naszejPolityce Zaufania i Bezpieczeństwa). Wszystkie przypadki nieważnych biletów elektronicznych należy zgłaszać do Lokalnej Jednostki TicketSwap.

Kupujący ma prawo zgłosić nieważny bilet elektroniczny w ciągu 30 dni od daty wydarzenia. Po tym okresie Lokalna Jednostka TicketSwap nie będzie już rozpatrywać żadnych roszczeń, z wyjątkiem terminów wynikających z procedury reklamacyjnej opisanej w Polityce Zaufania i Bezpieczeństwa.

Warunki Zwrotu: W przypadku, gdy Sprzedający ma obowiązek dokonać zwrotu na rzecz Kupującego, Sprzedający podejmuje stosowne czynności zgodnie z obowiązującymi Warunkami Zwrotu. Zwrot ze strony Sprzedającego na rzecz Kupującego może być spowodowany między innymi sprzedażą nieważnych biletów elektronicznych, sprzedażą biletów elektronicznych za ponad 120% wartości nominalnej (z opłatą serwisową dostawcy biletów) lub anulowaniem wydarzenia. W razie nieprzestrzegania przez Sprzedającego Warunków Zwrotu Lokalna Jednostka TicketSwap zastrzega sobie prawo do skorzystania z usług agencji windykacyjnej do wyegzekwowania zwrotu. Wszelkie dodatkowe koszty agencji windykacyjnej obciążają Sprzedającego.

Lokalna Jednostka TicketSwap w miarę możliwości ułatwia dokonanie zwrotu, co oznacza, że pośredniczy między Kupującym a Sprzedającym na potrzeby dokonania zwrotu. Zwrot na rzecz Kupującego powinien być zawsze dokonywany przy użyciu metod zaproponowanych przez Lokalną Jednostkę TicketSwap (rozliczenia bezpośrednie między Kupującym a Sprzedającym odbywają się na ich własne ryzyko). Wszelkie kwoty przekazane Kupującemu przez Sprzedającego muszą być przekazywane przez TicketSwap przy użyciu mechanizmów przetwarzania płatności Stripe. TicketSwap w żadnym momencie nie przechowuje kwot pieniężnych należnych od Kupującego lub Sprzedającego.

Jeżeli Sprzedający musi dokonać zwrotu na rzecz Kupującego za anulowane wydarzenie, Sprzedający ma obowiązek przekazania stosownej kwoty w ciągu 14 dni od otrzymania Zwrotu od organizatora. Kupujący nie może cedować żadnych swoich praw i uprawnień z tego tytułu. We wszelkich innych przypadkach Sprzedający ma obowiązek dokonania zwrotu na rzecz Kupującego w ciągu 14 dni od daty przyznania zwrotu Kupującemu.

Ryzyko: Zakup biletu elektronicznego za pośrednictwem Platformy nie jest wolny od ryzyka. Lokalna Jednostka TicketSwap dąży do zapewnienia zawierania wyłącznie bezpiecznych i udanych transakcji sprzedaży za pośrednictwem Platformy, ale nie gwarantuje, że bilet elektroniczny zakupiony za pośrednictwem Platformy będzie zawsze ważny i zawsze będzie uprawniać do wstępu na wydarzenie. Bilety elektroniczne Secure Swap są co do zasady zawsze ważne na wskazane wydarzenie.

Postanowienia ogólne

Odpowiedzialność: Lokalna Jednostka TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody (w tym między innymi szkody pośrednie), które możesz ponieść w wyniku korzystania z Dostępu do Platformy lub Platformy, chyba że szkoda została spowodowana z winy umyślnej, przez rażące zaniedbanie lub celową lekkomyślność. Chociaż Lokalna Jednostka TicketSwap podejmuje szereg działań w celu zapewnienia bezpieczeństwa zakupu biletu elektronicznego, nie może zagwarantować dokładności Dostępu do Platformy ani treści Platformy. Może zagwarantować dokładność lub ważność biletów elektronicznych tylko wtedy, gdy chodzi o bilety elektroniczne SecureSwap, co pozostaje jednocześnie bez wpływu na brak jakiejkolwiek odpowiedzialności Lokalnej Jednostki TicketSwap za wszelkie szkody pośrednie. Lokalna Jednostka TicketSwap nie ponosi odpowiedzialności za następstwa (wszelkich) niedokładności w odniesieniu do Dostępu do Platformy, Platformy lub biletu elektronicznego, w tym za wszelkie (techniczne) usterki lub wady związane z korzystaniem z funkcji transferu Biletów oferowanej przez osobę trzecią. Lokalna Jednostka TicketSwap ma prawo, bez uprzedniego powiadomienia, do (tymczasowego) zawieszenia lub ograniczenia korzystania z Platformy lub do zakończenia Dostępu do Platformy bez prawa do roszczeń odszkodowawczych w stosunku do Lokalnej Jednostki TicketSwap.

Nadużycia i niewłaściwe użytkowanie: Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienia bezpiecznej i niezawodnej Platformy. Nasza Polityka Zaufania i Bezpieczeństwa zawiera dokładne wyjaśnienie, w jaki sposób to robimy. Wszelkie działania naruszające naszą Politykę Zaufania i Bezpieczeństwa mogą skutkować podjęciem odpowiednich działań, w tym zawieszeniem lub zablokowaniem konta. Polityka Zaufania i Bezpieczeństwa opisuje między innymi, jakie treści i/lub działania są, a jakie nie są dozwolone na Platformie, w jaki sposób monitorujemy Platformę pod tym względem, jakie powiązane środki podejmujemy oraz jak działają nasze procedury powiadamiania i obsługi reklamacji. Politykę Zaufania i Bezpieczeństwa można znaleźć tutaj.

Sprzeczność: w przypadku sprzeczności między Umową w sprawie Biletów a innymi umowami, takimi jak regulamin sklepu z biletami, pierwszeństwo ma Umowa w sprawie Biletów (z wyjątkiem Warunków Użytkowania Platformy, jeśli mają zastosowanie).

Ujawnianie informacji: Lokalna Jednostka TicketSwap będzie mieć zawsze prawo do ujawnienia informacji w celu (i) obrony w sądzie, (ii) wykonania nakazu sądowego, (iii) przestrzegania wszystkich przepisów ustawowych bądź wykonawczych lub stosowny wniosków ze strony władz rządowych, (iv) ochrony bezpieczeństwa i narodowego, obrony, bezpieczeństwa publicznego i zdrowia publicznego oraz (v) do zabezpieczenia i utrzymania swoich praw.

Aktualizacja z dnia 14 maja 2025 r.